Translate

donderdag 2 oktober 2014

Herfstkransje




Deze week kocht ik in bij de bloemist een herfstkransje.
Toch leuk om wat subtiele herfstkleuren toe te voegen omstreeks deze tijd van het jaar






ik heb de krans op een glazen taartplateau gelegd
volgens mij bestaat de krans uit pistache blad met rode en groene bessen/appeltjes.






en een kaarsje erbij met appel-kaneel geur





als het begint te schemeren gaan de kaarsjes al aan in huis





In de tuin staat nog een bijzondere bloeier.
Van de zomer had ik een een dahlia gekocht, het was maar een heel klein potje.
Aal snel ging de groei en bloei achteruit en wij verpotten hem 
naar de tuin.
Daar werd hij aangevallen door zoveel slakken, de bladeren zaten vol gaten, zodat ik eigenlijk
van plan was om hem maar in de container te gooien.
We hebben de bladeren die opgegeten waren eraf gehaald, nieuwe aarde
en koemest erbij en in deze grote mand gezet. De plant heeft zich helemaal hersteld.
Hij is nu nog zo mooi dat ik er toch even een foto van moest maken.



hij bloeit en bloeit en zit nog vol knoppen.....terwijl de rest al aardig
 aan het verkleuren is.



Het weekend zou nog heerlijk worden maar daarna begint het langzaamaan wat kouder
te worden...en.....als deze jongen uitgebloeid is, bewaar ik de knollen op een donkere plaats
....uit dankbaarheid voor zijn prachtige bloei....






Fijn weekend en lieve groet
  van

 Marjon


20 opmerkingen:

Bij Guusje Thuis zei

Wat een lief kransje, past helemaal bij jouw sfeer!

Esther zei

Leuk, zo'n herfstdecoratie. En wat heb je eer van je werk met die buitenbloeier! Echt heel mooi.
Groetjes, Esther

Joke zei

Herfstkrans -herfstgeuren van het kaarsje een heerlijk herfstgevoel.

Groetjes Joke

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige krans en prachtige sfeerplaatjes ... wens je vast een fijn weekend ..lieve groet rosita

Home and Lifestyle zei

Wat een lief kransje, ik zag er gisteren ook een bij een bloemist, maar ik heb het toch niet gekocht.

Gaaf dat de dahlia het nu nog zo goed doet. Goed dus ook dat jullie deze plant nog een nieuwe kans hebben gegeven en blijkbaar is ie jullie daar wel dankbaar voor ;-).

Liefs, Ingrid

Anoniem zei

Ha gelukkig, ik kan weer reageren!
Wat ik je dus wilde schrijven:
Wat een doorzetter deze Dahlia! Na zoveel tegenslag en daarna jouw goede zorgen, beloond ie je met een geweldige bloemenpracht. Die heeft wel een overwinteringsplaats verdiend!
Ook je krans is heel mooi. Zo trek je de herfst een beetje naar binnen, leuk. Want buiten is het (nu nog) een heerlijke Indian Summer. Mag ook wel, na zo'n echte 'Hollandse' Summer, haha.
Alvast een heerlijk weekend!
Liefs, Peetje

Unknown zei

Aha, gisteren lukte het niet om te reageren , nu dus wel.
Ik wou even zeggen : zo'n dahlia is echt een beresterke plant ,je moet hem alleen naar binnen halen in de winter , dat is minder haha.
Die van jou bloeit echt nog heel mooi .
Fijne dag nog
Groetjes christel

La Blomst-Living zei

Mooie krans, Marjon! En dan nog zo'n heerlijk appel-kaneelgeurtje ernaast...mmmm.
Je dahlia lijkt je dankbaar te zijn, wat extra aandacht et voilà: hij bloeit weer helemaal op!
Fijn weekend alvast! Liefs, Linda

Mirjam zei

Hoi Marjon,
Je kransje is echt super leuk, wat staat dat mooi met die warme kleuren, zo op de glazen taartschaal.
En dan je Dahlia, geweldig dat deze een tweede kans kreeg en daarna zo mooi groeide en bloeide. Die knollen gaan je vast volgend jaar opnieuw verrassen...
Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Hann¥ zei

Wat een mooi hefstkransje Marjon.
Staat mooi zo op je tafel.
De Dahlia verdiend het om bewaard te worden, fijn dat ze nog zo mooi is gaan bloeien, vast uit dankbaarheid omdat je zo goed voor haar zorgde toen het minder met haar ging ;-)
Fijne dag en geniet nog even van het weer, zondag gaat een heel stuk kouder worden.
Fijne dag.
Liefs,Hanny

Frau Woonwinkel zei

Liebe Marjon
wunderschön sieht es bei Dir aus. Sende Dir ganz ganz liebe Grüße
Claudia

Unknown zei

Mooi herfstkransje en een Dalia is een sterke plant....zo zie je maar weer.
Staat mooi in de rieten mand!

Fijn weekend.

Groetjes Anita

Unknown zei

Wat een mooie krans heb je gemaakt,
En leuk dat je word beloond door je dalia een tweede kans te geven..
dat hebben wij soms ook nogig he ;)
misschien wil je ook eens op mijn blog kijken.. ik ben net begonnen, en moet een klein beetje op weg geholpen worden nog..fijn weekend

Groetjes Roos

Unknown zei

Ja van mij mag de herfst wel komen, ook wel weer gezellig! Zeker met de kaarsjes aan....gelukkig hebben we de seizoenen! Mooi je krans....en buiten weer bloemen, grappig toch die dubbele kant van het wisselen van de seizoenen...fijn weekend! Groeten, Jacqueline

het moonhuis zei

Wat een mooie dahlia, mooie foto's, vooral die met dat lieveheersbeestje ;-)

Liefs Monica

Bonjade zei

Heerlijk herfst bij je....zowel binnen als buiten.....
Vind je krans prachtig.....
En je plant....wow! Wat een beetje liefde al niet doet.........wat een bloemen.

Fijne zondag

Liefs

Unknown zei

Wat heb je toch een heerlijke sfeer in huis...ook al verschillen wij van smaak...jij staat bij mijn met stip bovenaan als het om brocante romantische interieurs gaat.
Je kransje vindt ik ook heel mooi.
Fijne Zondag nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Ús hûs ús thús zei

Wat heb je een prachtige krans gekocht! Staat super zo op je glazen plateau.
Je dahlia staat er ook mooi bij. Wat een beetje goede zorg al niet kan doen :).
Groetjes van Aleta

La Blomst-Living zei

Hoi Marjon, bedankt voor je reactie op mijn blog over Gel Medium!
Toevallig heb ik een paar maanden geleden ook hoedendozen bewerkt hiermee, die laat ik binnenkort zien op mijn blog. Ik wil je een tip geven: zelf heb ik ook geen laserprinter thuis, maar ik print afbeeldingen uit op mijn inktjetprinter en vervolgens kopieer ik ze op het kantoor waar ik werk of in de supermarkt. Daar staan meestal wel laserprinters. En uit verschillende bronnen heb ik vernomen dat Mod Podge ook goed schijnt te werken. Zelf heb ik dat nog niet uitgeprobeerd, maar ik ga dat zeker ook snel doen! Bij de Action heel goedkoop verkrijgbaar. Misschien een poging waard? Leuk dat je je ook hebt uitgeleefd op hoedendozen. Juist misschien wel mooi dat het niet helemaal perfect is, toch?
Fijn weekend! Liefs, Linda

Bloom in Passion zei

Prachtige blog heb je, heel inspirerend! Gr.Pauline